Hogyan lesz ütős a grafika?

A vállalkozások számára a jó design nemcsak esztétikai kérdés, hanem az üzleti sikerük alapja és feltétele is lehet. Egy ütős grafikai design kulcsa pedig a stratégiai tervezés, a célközönség megértése, majd pedig a következetesség a marketingtermékek vonatkozásában.

A célcsoport pontos meghatározása azért fontos, mert a design akkor lesz igazán ütős, ha megszólítja a kívánt közönséget. Érdemes alapos piackutatást végezni, hogy milyen stílusok, színek és vizuális elemek rezonálnak legjobban a potenciális vásárlóiddal. Egy fiatalos közönség esetében például az élénk színek és a modern betűtípusok működnek jobban, egy prémium szolgáltatásnál viszont inkább a letisztult, elegáns megjelenés. A trendekre érdemes figyelni, de nem érdemes vakon követni. A jó dizájn időtálló, nem a divatot követi. Aki biztos akar lenni benne, hogy az arculat valóban azt mutatja, amit a cége vagy a márkája képvisel, jobb, ha a tervezést profikra bízza. A többszöri teljes grafikai újratervezések és gyakori cserék többe kerülnek, mit egy igazán profi tervet egyszer megfizetni.

A márkaidentitás azt jelenti, hogy minden vizuális elem, grafika – a logó, a színpaletta, a betűtípusok és az arculati elemek – egyértelműen azonosíthatók. Egy arculati kézikönyv sem árt, hogy egységes és következetesen legyen minden platformon (weboldal, közösségi média, nyomtatott anyagok) a dizájn. A különböző színek más-más érzelmi reakciókat váltanak ki az emberekből. A piros például energiát és szenvedélyt, a kék megbízhatóságot és stabilitást. Érdemes egy vagy két domináns színt választani, és ezek árnyalataival kiegészíteni az arculati palettát. Ez vizuális harmóniát és igényességet mutat.

A betűtípusok kiválasztásánál fontos, hogy könnyen olvashatók legyenek és illeszkedjenek a márkához. Kerüljük a több betűtípus használatát; általában egy fő betűtípus és egy kiegészítő elég. A túlzsúfolt dizájnt is kerüljük, mert a kevesebb néha több elve ebben is érvényes. A letisztult, jól szervezett grafika sokkal professzionálisabb és hatásosabb, mint a túlzsúfoltság.