Médiaművészeti kiállítás a Koreai Kulturális Központban

A Koreai Modern és Kortárs Művészetek Nemzeti Múzeumának (MMCA) médiaművészeti gyűjteményét mutatja be a Koreai Kulturális Központ május 20-tól Budapesten.

A jelenlévő jövő című, augusztus 19-ig látható tárlat a művészet társadalomban betöltött szerepét, a médiaművészet fejlődési lehetőségeit és más érdekes kérdéseket feldolgozó műveket vonultat fel az 1990-es évek és azóta eltelt évtizedek kiemelkedő alkotásain keresztül.
A technikai fejlődés következtében új művészeti ágak születnek, s ezek kombinációja szinte végtelen lehetőséget rejt a jelen és a jövő művészei számára. A kiállításon szereplő művészek, mások mellett Kim Szedzsin, Lim Minok, Im Hungszun és Ham Jangah alkotásai erre a kihívásra felelnek.
A digitális termékek és szolgáltatások elterjedése óriási változásokat eredményezett a dél-koreai kultúrában és társadalomban. A művészek körében egyre népszerűbbek az olyan kísérletek, melyekben nemcsak más művészeti ágak, hanem a tervezői és mérnöki folyamatok is nagy szerepet kapnak. A Mun Kjungvon és Dzson Dzsunho művészpáros az építészet, a táncművészet és a divattervezés elemeinek kombinációjából létrehozott News from Nowhere (Hírek a Semmiből) című alkotása kitűnő példa erre. Hasonlóképpen Bang & Lee Everyware projektjének eredményéből született Memoirs (Emlékezések) című installácója, amelyben az analóg és digitális technikák ötvözése teremt egyedülálló atmoszférát. A bemutatott alkotások mind azt példázzák, hogy a médiaművészet előtt álló lehetőségeknek csak a képzelet és kreativitás szabhat határt.
A kiállítás címe Pek Namdzsun dél-koreai videóművész jövő-definíciójából merítkezik, aki szerint a jövő most van. Pek szemlélete számos országban bemutatott tárlatában, valamint az MMCA A jelenlévő jövő címmel létrehozott médiaművészeti gyűjteményében is megjelenik. Az 1986-ban Kvacshon városában alapított egyedülálló kollekció folyamatosan bővül.

MTI