Fontos üzleti döntés az, hogy saját irodát tartsunk fenn, vagy maradjunk egy székhelyszolgáltatónál. Első ránézésre csak az anyagi oldala tűnhet fel, ami valóban fontos, de nem az egyetlen szempont. A döntés a cég profiljától, méretétől, és a jövőbeni terveitől is függhet. Hogy kinek melyik lehet jobb választás, a lenti előnyök és hátrányok fényében látszik.
A székhelyszolgáltatás mellett szóló érvek a között találjuk például a már említett költséghatékonyságot. A székhelyszolgáltatás költségei lényegesen alacsonyabbak, mint egy iroda fenntartásának költségei (lásd: bérleti díj, rezsi, gépek stb.). Olyanoknak, akiknek nincs szüksége állandó irodára, vagy a munkavégzésük nem helyhez kötött, például induló vállalkozásoknak és szabadúszóknak ideálisan rugalmas megoldást jelent. Az adminisztratív könnyebbség is jelentős: a székhelyszolgáltatók vállalják a postakezelést és a hivatalos iratok fogadását, így a vállalkozónak nem kell ezzel foglalkoznia.
A hátrányok között kell említeni viszont a kevésbé személyes kapcsolatot az ügyfelekkel. Mivel a székhely nem a vállalkozás tényleges irodája, az ügyfelek legfeljebb csak alkalmanként látogathatják meg a céget. A fentebb említett megspórolt költségek pedig azzal a hátránnyal járnak együtt, hogy nincs saját irodai munkaterület, géppark és személyzet. Nagyobb ügyfelek esetén a saját iroda megléte egyfajta presztízst ad, a székhelyszolgáltatás kevésbé tűnhet komolynak vagy megbízhatónak.
Összességében megállapíthatjuk, hogy kezdő vállalkozók, kis cégek és szabadúszók számára, akiknek nincs szükségük napi iroda használatra és költséghatékony megoldást keresnek, kifejezetten jó megoldás a székhelyszolgáltatás.
A saját iroda megléte nagyobb bizalmat ébreszthet az ügyfelekben és partnerekben, és professzionális környezetet ad az üzleti találkozókhoz. Egyben lehetőség a dolgozók és a vezetőség számára egy közös munkatérben dolgozni, ami jót tesz a csapatmunkának és a hatékonyságnak. A cég arculatának megfelelő iroda pedig erősítheti a márkát és pozitív benyomást kelt az üzleti partnerekben. Ugyanakkor a költségek magasak, nagyobb adminisztratív terhet és egyéb ügyintézéseket igényel, és kevésbé rugalmas helyváltoztatás szempontjából is.
Olyan cégeknek, amelyek rendszeres ügyfélforgalommal rendelkeznek, illetve üzleti tárgyalásokra és bemutatókra van szükségük saját helyszínen, mégis ez a jobb választás. A közép- és nagyvállalatok számára is, főleg ahol az állandó a jelenléti munkavégzés és a személyes ügyfélkapcsolat kiemelten fontos.