Lendkerekes autók. Szinte nincs olyan, aki ne hallott volna már róluk. Az igazi, eredeti magyar játékautót egyesek csak múzeumban láttak, vagy megszállott gyűjtők vitrinében. Másoknak még porosodik valahol a padlás mélyén.
Egy igazi hungarikum. Azonban kevesen tudják, hogy megszületésük egy olyan kis alkatrész hiányán múlott, mint a rugó.
Te is megszállottan gyűjtöd, netán gyűjtötted? Imádtad akkoriban az újdonságot, vagy csak a nagyszülőktől hallottad „hírüket”. Még a csokigyárnál is érdekesebb volt akkoriban a játékgyár, hiszen rengeteg érdekes játék készült az 1958-59-ben. Roli Zoli, 240-es lendkerekes autócsalád, rugós csibe. Hallottál már róluk?
De vajon tudod-e, hogy miért lett a lendkerekes autó lendkerekes?
Egy alkatrészhiány számos negatív szituációt szülhet az életben. Nem készülnek el bizonyos termékek. Késnek a szállítmányok, a forgalomba hozatal. És leállhat a termelés.
Azonban öröm az ürömben, hogy vannak esetek, amikor valami jó sül ki belőlük.
Gondoltad volna, hogy a rugó hiánya olyan problémát okozott Magyarországon az 1950-es években a játékgyártás területén, hogy végül a negatív szituációból pozitív lett?
A magyarok híres lendkerekes autójának megszületését tudhatjuk be ennek.
A magyar ipar akkori rugóhiánya egy önálló meghajtású, lendkerekes autó megszületését eredményezte.
De miért is volt annyira probléma a rugóhiány?
A rugóerő járműhajtási célra való felhasználása közismert. És az is volt már akkoriban is. A hátrahúzós autó esetében azonban a rugóhiány miatt más alternatív megoldás után kellett nézni. A veszteségmentes, hosszú ideig tárolható energiát máshogyan kellett megoldani. Olvass róla többet cikkünkben!